Logotips d'organismes oficials

‘La Nit en Blanc’ de Massalió commemorarà 10 anys de vida amb 8 propostes d’arts escèniques

El festival se celebrarà el dissabte 19 de juliol i portarà una programació molt variada per diferents espais de la població

Imatge d'arxiu del festival 'la Nit en Blanc' de Massalió, que enguany arribe a les 10 edicions. Foto: la Nit en Blanc

El pròxim dissabte 19 de juliol, els carrers i places de Massalió s’ompliran d’arts escèniques amb la celebració del festival la Nit en Blanc. Aprofitant la celebració dels 10 anys de projecte, l’associació ‘la Nit en Blanc’ ha programat per a esta ocasió un total de 8 espectacles, que cobriran un variat ventall de gèneres vinculats a les arts escèniques i que aniran dirigits a tot tipus de públic. Enguany, el festival començarà amb el clown de carrer de ‘Las Polis’, una proposta premiada internacionalment i que porte anys fent riure el públic, tant de la península com a nivell europeu. A continuació tindrem la fusió de pop, rock i instruments de música tradicional aragonesa que ens oferirà l’Agrupación Laudística Mezquín-Matarraña, i que ja va actuar en la primera edició de ‘la Nit en Blanc’. La tercera proposta serà ‘Tranvía N.º 12’, de la companyia ‘La Finestra nou Circ’, i que barrege malabars, acrobàcies, clown, aeris, equilibris i música en directe.

La nit continuarà amb l’escola de dansa Spin, que arriben des de Sant Andreu, Barcelona, i que ens portaran una exhibició de diferents tipus de ball vinculats a les danses clàssica i contemporània. Interessant serà la proposta ‘L’home que perdia els botons’, de ‘Circ Pànic’, que barrege acrobàcies, dansa aèria i moltes reflexions. La sisena de les propostes serà una experiència sonora, vocal i poètica que ens arribarà des de Saragossa amb Gustavo Giménez, i que ens durà la seua peça ‘Voz, hilo y zurcido’. A continuació tindrem la música en directe de La Fulla, que ens duran els seus ritmes ballables, festius i reivindicatius en valencià, i que presenten el seu disc ‘Nucs de Vidre’. I fidels a la tradició, ‘la Nit en Blanc’ de Massalió es tancarà amb foc. En esta ocasió, la llum i la pirotècnia arriben de la mà de Rojos de Junda, que tancaran una edició del festival que arribe amb més propostes que mai i que inclús estrenarà algun espai més dins del circuit de carrers i places.

L’estructura d’esta ‘Nit en Blanc’ serà similar a anteriors edicions. La primera actuació serà al voltant de les 8 de la tarde, mentre que el tapeo popular per a tots aquells que hagen adquirit la polsera del festival serà a les 10 de la nit. L’última de les actuacions està prevista per a les 5 de la matinada, aproximadament. Igual que en anys anteriors, l’entrada als espectacles és lliure, però des de l’organització van destacar que «amb la compra de la polsera no solament s’accedeix a la degustació de 5 tapes i 4 vins, sinó que també es finance el festival». Una segona manera de col·laborar amb el festival és a través de l’adquisició de samarretes i jerseis. Les polseres que donen dret a les tapes i els vins, així com les samarretes i els jerseis del festival, es poden adquirir a La Papelería de Massalió, a l’Oficina de Turisme de la Comarca del Matarranya de Vall-de-roures, o a través del bizum del festival. També es podran comprar el mateix dia del festival al punt d’informació de la plaça major.

Aquí pots escoltar l’entrevista que li hem fet a Yolanda Viver, de l’associació de la Nit en Blanc de Massalió, sobre l’edició número 10 que es viurà el pròxim 19 de juliol:

REDACCIÓ / R. LOMBARTE
Mitjans