‘Matarranya a Escena!’ confirme el seu èxit i esgote places en 24 hores
La 4a edició del taller de teatre es viurà l'últim cap de setmana de juny a la Torre del Comte, seu oficial del 'Matarranya Íntim' 2026
El projecte formatiu de teatre amateur ‘Matarranya a Escena!’ ha fet saltar pels aires totes les previsions imaginades. I és que en escasses 24 hores s’havien omplert totes les places disponibles. Per tant, tot i que des de l’organització han ampliat l’aforament inicial per a esta convocatòria, moltes persones interessades s’han quedat en llista d’espera. Si l’anunci es va llançar públicament un dimarts a la tarde, el dimecres a l’hora de dinar ja s’havien completat places. Una fita fulminant que no només constate l’efectivitat del boca-orella en el medi rural, sinó que respon a la fam de projectes de base que generen xarxa i teixit social. Seguint la tendència d’edicions passades, el perfil és, en bona mesura, femení. Les persones inscrites es reuniran l’últim cap de setmana de juny a la Torre del Comte, seu oficial de la pròxima edició del Matarranya Íntim, per a afrontar una formació escènica intensiva que es traduirà en una performance col·lectiva.
En esta quarta edició, l’eix conceptual i motor creatiu del taller girarà al voltant de la vulnerabilitat, que serà el leitmotiv del ‘Matarranya Íntim’ d’enguany, una temàtica complexa que busque trencar els estereotips tradicionals i explorar les complexes perifèries emocionals dels participants. En una entrevista que ha publicat matarranya.media, les encarregades de guiar este procés creatiu, Ester Blanco i Sonia Lanuzza, no van amagar la seua sorpresa davant l’enorme reacció del públic i la rapidesa amb què s’ha completat l’aforament. Respecte a la profunda essència del projecte i la temàtica triada per a enguany, Lanuzza va apuntar que “la vulnerabilitat és una temàtica que treballarem totes juntes i junts”, amb la finalitat “que sigue un autèntic acte de bellesa compartida i de valentia”. A través de dinàmiques col·lectives específicament dissenyades per a l’entorn rural, la formació pretén explorar i situar estos marges emocionals en el centre de l’escena.
El procés creatiu i artístic culminarà amb una esperada performance teatral pels carrers de la Torre del Compte, sent el punt de partida d’un dels festivals més potents que viu el Matarranya al llarg de l’estiu. Precisament, Ester Blanco va valorar la transcendència d’esta experiència col·lectiva, afegint que “el més interessant és tot el procés de convivència intensiva que es viu, perquè las arts escèniques vinculen molt i trauen parts de natres mateixes que ni tan sols coneixíem”. Amb tot a punt per a la gran trobada de l’últim cap de setmana de juny, el municipi es prepare per a transformar-se en un escenari viu on la cultura i la introspecció emocional es fusionaran. Els resultats de tot este treball els descobrirem el 3 de juliol amb la inauguració del ‘Matarranya Íntim’.
Aquí pots escoltar l’entrevista que li hem fet a Ester Blanco i Sonia Lanuzza, que estan darrere d’una nova edició del ‘Matarranya a Escena!’, una proposta de taller de teatre amateur que es viurà l’últim cap de setmana de juny a la Torre del Compte i del qual eixirà la proposta escènica que obrirà el ‘Matarranya Íntim’ d’enguany:


