Logotips d'organismes oficials

La Vall viu una emotiva trobada musical amb l’actuació de tres grups corals

La proposta va omplir l'església i va reunir la Coral Francisco Turull de Queretes, el grup coral de la Vall i l'Schola Cantorum de la Universitat de Saragossa

Video Thumbnail
La Vall viu una emotiva trobada musical amb l’actuació de tres grups corals
Música medieval, cants religiosos, cants tradicionals sud-africans i inclús adaptacions de cançons contemporànies. L'església parroquial de la Vall del Tormo va albergar el dissabte una potent trobada musical amb l'actuació de tres grups corals, i que va reunir el grup coral La Vall, en qualitat d'a

Música medieval, cants religiosos, cants tradicionals sud-africans i inclús adaptacions de cançons contemporànies. L’església parroquial de la Vall del Tormo va albergar el dissabte una potent trobada musical amb l’actuació de tres grups corals, i que va reunir el grup coral La Vall, en qualitat d’amfitriona, així com la coral Francisco Turull de Queretes i l’Schola Cantorum de la Universitat de Saragossa. Una trobada que va obrir l’agrupació de Queretes i que es va tancar amb la interpretació conjunta de diferents peces pels cantaires de totes tres agrupacions. La jornada va ser tot un èxit. De fet, a l’església de la Vall, que és de les més menudes del Matarranya, però probablement la que té millor acústica de totes, no s’hi cabia. Una experiència preciosa i que va demostrar que la música no entén d’edats. De fet, agrupacions com la coral de la Vall estan integrades per tres generacions de cantaires.

Estel Rius és la directora de la coral Francisco Turull, i va explicar que «la coral de Queretes i la de la Vall vam viure una trobada similar fa un parell de cursos. Ara, amb la intenció de tornar-nos a trobar, i veient que hem avançat una mica les dos», van decidir repetir l’experiència, «convidant una tercera coral». De fet, i aprofitant que l’Schola Cantorum actuava eixe mateix cap de setmana a Arenys, van quadrar les agendes i el dissabte van estar per la Vall. Rius va destacar que «l’església de la Vall té molt bona acústica» i va valorar el progrés que estan vivint les formacions corals del territori. Així ho van demostrar a la trobada celebrada a la Vall, amb una excel·lent actuació de totes tres. A diferència de la coral de la Vall, que està integrada per cantaires del municipi, a la Coral Francisco Turull de Queretes trobem cantaires de Beseit, Lledó, Arenys, Queretes, Vall-de-roures, Orta i Arnes.

De cara a este dissabte, el cor l’Antàrtida protagonitzarà una altra experiència musical al Matarranya. Ho farà, en concret, a l’església parroquial de Beseit a partir de les 7 de la tarde.

Aquí pots escoltar l’entrevista que li hem fet a Estel Rius, directora de la coral Francisco Turull de Queretes, en el marc de la trobada coral que es va celebrar el passat dissabte a la Vall del Tormo:

RUBÉN LOMBARTE
Mitjans