La Portellada i Pena-roja seran seu oficial de la Trobada Provincial de Bandes 2026
A la Portellada, la trobada se celebrarà el 19 de setembre, i comptarà amb la presència de la Banda San Antón, la Francisco Turull i la Banda de Mora de Rubielos. Pena-roja albergarà el concert el dia 26 de setembre, i actuaran la Peñarbés i les bandes de Mosquerola, Linares i Calamotxa
La nostra província es prepare per a una intensa agenda musical este 2026 amb la celebració de set Trobades Provincials de Bandes, unes jornades que comptaran amb la participació de la immensa majoria de les agrupacions del territori. Enguany, i dins del calendari, els municipis de la Portellada i Pena-roja han estat designats com a seus oficials a darreries d’estiu. La Portellada celebrarà Trobada Provincial el dissabte 19 de setembre amb la Banda San Antón en qualitat d’amfitriona, la Banda Francisco Turull de Queretes i l’agrupació de Mora de Rubielos. A continuació, el dissabte 26 de setembre Pena-roja prendrà el relleu, amb la presència de les bandes de Linares de Mora, Mosquerola i Calamotxa, que acompanyaran una Banda Peñarbés que enguany ha anunciat diferents actes per a celebrar el seu 30 aniversari. De fet, tot i que encara és una mica prompte, la previsió és que Santa Cecília, patrona dels músics, tingue enguany un color especial, amb diferents actes per a commemorar esta efemèride.
En relació a les Trobades Provincials de Bandes, en una entrevista al director de l’Escola de Música i de la Banda Comarcal San Antón, José Miguel Roig va considerar que estes jornades han de ser enteses com un espai vital d’intercanvi i de germanor que permeto compartir inquietuds i reptes entre entitats. Per a José Miguel Roig, el paper de la música de banda a la nostra província té un valor incalculable i va defensar el gran mèrit que té que pobles menudets, com per exemple la Mata de los Olmos, on la banda “té una bona salut” des de fa anys, mantinguen tan vius estos projectes. Davant d’un món cada vegada més individualista i de mirades posades en les pantalles, el director va manifestar que les associacions musicals continuen “lluitant i resistint”. El passat 5 de març, Alcorisa va albergar una reunió oberta a totes les bandes de música del territori per a parlar de les Trobades Provincials, però també d’altres qüestions com els concursos de direcció, els campaments musicals, així com les limitacions econòmiques que tenen bandes i escoles musicals.
Paral·lelament, i en el marc de la formació musical, hi ha previst un extens calendari d’activitats col·lectives que reforçaran l’aprenentatge i la convivència entre els seus alumnes. Dins de l’àmbit pedagògic, una delegació d’uns 10 pianistes i un grup de combo de l’Escola Municipal de Música de Vall-de-roures participarà en la tercera edició de la marató Antón García Abril, i que després de fer parada el curs passat al Matarranya, enguany se celebrarà a Benasc. En este esdeveniment, organitzat per AECEMA, els músics interpretaran obres de l’insigne compositor de Terol, incloent-hi peces tan emblemàtiques de la seua producció per al cine com la coneguda banda sonora de ‘Sor Citroën’. Així mateix, l’agenda d’actes inclou per a estes setmanes la celebració de la Trobada de Clarinetistes del Baix Aragó, i que es viurà el pròxim 18 d’abril a Queretes. Paral·lelament, i de cara al 9 de maig, el testimoni l’agarre Vall-de-roures amb la celebració de la Trobada de Metalls del Baix Aragó, i que inclou assajos, concert i dinar de convivència.
Aquí pots escoltar l’entrevista que li hem fet a José Miguel Roig, el director de l’Escola de Música i de la Banda Comarcal San Antón, en relació a les Trobades Provincials de Bandes i de diferents propostes que arribaran en les pròximes setmanes:


