La segona fase del ‘Programa 700’ beneficiarà la Freixneda, la Portellada, Lledó, Mont-roig i Valljunquera
Govern d'Aragó anuncie una inversió de 10 milions d'euros per a la rehabilitació de nuclis urbans, i que arribarà a més de 90 pobles de menys de 3.000 habitants

El conseller de Foment, Habitatge i Cohesió Territorial del Govern d’Aragó, Octavio López, va donar a conèixer el llistat de municipis que es beneficiaran de la segona convocatòria del Programa 700, el qual s’emmarque dins del ‘Plan Aragón Más Vivienda’ i va dirigit a la rehabilitació de cases i pisos de titularitat pública que es destine a lloguer assequible. El programa està pensat per a municipis de menys de 3.000 habitants, i en la primera convocatòria va beneficiar, entre altres, Calaceit.
Al respecte, el conseller va apuntar que “la quantia total d’esta segona fase pujarà a 10 milions d’euros. Els destinataris són els més de 90 pobles que es van presentar a la primera convocatòria en concurrència competitiva, que complien els requisits”, i que es van quedar sense les ajudes perquè es va acabar el pressupost, va considerar López. La quantia total d’esta segona convocatòria es distribuirà de la següent manera: 6 milions en el present exercici, un milió d’euros l’any 2026 i 3 milions al 2027.
Seguint les bases d’esta convocatòria publicada en el BOA el 19 d’agost de 2024, els municipis que ara s’han beneficiat són els que van passar a formar part d’una llista de reserva sobre la base de la puntuació obtinguda en aquell moment, fixant un ordre de prelació. En relació a les poblacions del Matarranya que es beneficien d’esta línia d’ajudes, apareixen Valljunquera i la Freixneda, amb quatre pisos cadascun, i la Portellada, Lledó i Mont-roig, que n’obtindran dos.
Com va subratllar en el seu moment el conseller d’Habitatge, es tracte d’una línia de subvenció “d’entre 50.000 i 66.000 euros per casa o pis rehabilitat, a les quals poden optar els 700 municipis més menuts de l’Aragó, que sumaran un import total de 52,5 milions d’euros al llarg dels sis anys d’aplicació del programa”. Des de la conselleria calculen que gràcies a esta inversió es podran posar a disposició més de 800 pisos al medi rural aragonès.