Vall-de-roures reasfaltarà el polígon industrial a través dels FITE
Les millores comptaran amb 437.000 euros del Fons d'Inversions de Terol i han d'estar executades abans de l'1 de desembre de 2025

Vall-de-roures rebrà una injecció econòmica de 437.000 euros procedent del Fons d’Inversions de Terol (FITE) per a la rehabilitació dels vials del polígon industrial. Esta inversió forma part d’una línia de finançament d’1,8 milions d’euros que el Govern d’Aragó ha destinat a la millora d’infraestructures en set localitats de la província. L’anunci es va realitzar durant la visita la setmana passada de la vicepresidenta Mar Vaquero a Cella, on va destacar la importància dels polígons industrials com a “cor del teixit econòmic i l’ocupació en molts municipis”.
La vicepresidenta va subratllar que estos espais són fonamentals per a l’assentament de projectes que generen riquesa i ajuden a fixar la població al medi rural. L’objectiu d’esta línia d’ajuts, gestionada a través de l’Institut Aragonès de Foment (IAF), és impulsar la implantació de noves activitats econòmiques i enfortir el teixit empresarial local. A més, del polígon de la capital del Matarranya, s’invertirà també a Andorra, Calanda, Muniesa, Villarroya de los Pinares, Rubielos de Mora i Alloza.
L’alcalde de Vall-de-roures, Carlos Boné, va expressar la seua satisfacció per la subvenció, que arriba en un moment crucial per al municipi. I és que segons va explicar Bone l’asfaltat de les vies del polígon es trobava molt deteriorat a causa de l’intens trànsit de camions i vehicles pesats. “El cost de reparar-ho és molt elevat, i gràcies a esta ajuda del FITE podrem reasfaltar tots els vials de la part antiga del polígon”, va assegurar.
El projecte s’ha d’executar abans de l’1 de desembre de 2025. Malgrat que els terminis són ajustats, Carlos Boné confia a complir-los, ja que el procés de reasfaltatge es preveu ràpid, ja que es pot fer en una o dos setmanes. De fet, l’alcalde va confirmar que ja s’han iniciat les consultes amb diverses empreses del sector i des de l’ajuntament confien que podran complir amb el calendari establert. Els treballs consistiran a rebaixar 5 centímetres de l’asfalt malmès i reposar-lo.
La notícia de la rehabilitació arriba en un moment de gran dinamisme per al polígon industrial de Vall-de-roures. Tal com recordava l’alcalde, fa poc més d’un mes es van adjudicar en subhasta pública les cinc últimes parcel·les de propietat municipal que quedaven lliures. Estes parcel·les han estat adquirides per empreses locals que volen ampliar el seu negoci i per altres de localitats pròximes que busquen establir-se al municipi. “El polígon està complet, no queda cap parcel·la lliure”, va confirmar Boné.
Amb el polígon al 100% de la seua capacitat, l’Ajuntament ja comença a plantejar-se la possibilitat d’una ampliació o la creació d’un nou polígon. Per al consistori l’opció preferida seria continuar amb l’actual polígon i ampliar-lo. No obstant això, reconeixen que és una decisió complexa, ja que la disponibilitat de sòl municipal és limitada i la inversió seria molt gran i per ara no urgeix. Boné va concloure que estes darreres notícies “són importants i demostren que el municipi està viu i que el teixit industrial creix al nostre municipi”.
Aquí pots escoltar l’entrevista que li hem fet a Carlos Boné, l’alcalde de Vall-de-roures, en relació a les millores que arribaran al poligon a través del FITE:
MARTA JIMÉNEZ