Els socialistes demanaran explicacions per la carretera de Ràfels després del vídeo denúncia de Javier Ciprés
Les intenses pluges de divendres i dissabte, que es van traduir en més de 130 litros en alguns punts del Matarranya, van provocar alguns despreniments a les carreteres, com ara a la via que uneix la N-232 i Ràfels
Embolica que fa fort. El grup del PSOE de la Diputació Provincial demanarà explicacions en la pròxima comissió informativa d’infraestructures sobre la situació de la carretera d’accés a Ràfels des de la N-232 després del comentat vídeo que el diputat Javier Ciprés, de Teruel Existe, va penjar a través de les xarxes socials el dissabte. Com a conseqüència de les pluges d’este cap de setmana, i que en alguns punts del Matarranya es va traduir en 130 litros de precipitació, es van produir alguns despreniments a les carreteres del territori, i entre les quals tenim la via d’accés a Ràfels a través de la N-232. Una realitat que el diputat provincial de Teruel Existe va denunciar a través de les xarxes socials, penjant un vídeo on acuse de “deixadesa” a un equip de govern del qual ell mateix en forme part. Per al PSOE, este episodi és una mostra més de la “incoherència cada vegada més manifesta” que envolte Teruel Existe, i que porte els seus representants a “obviar les seues evidents responsabilitats” com a socis i aliats del PP en diferents institucions, volent-se mostrar a la ciutadania com a “activistes”, quan en realitat són “governants” o “col·laboradors necessaris” d’aquells que prenen les decisions.
Precisament, el portaveu dels socialistes a la Diputació, Pedro Polo, no va amagar la seua preocupació i es va preguntar “fins a on arribe la incoherència” de Teruel Existe. “No saben que es van decantar a governar amb el Partit Popular?”, va denunciar, i va manifestar que estan “marejant els terolencs una vegada i una altra”. En el vídeo que va penjar Javier Ciprés, el diputat delegat i també regidor municipal per Ràfels va dir que “vull fer este vídeo per a denunciar la deixadesa de la Diputació Provincial d’esta carretera”, i que “és una vergonya total que els tècnics de carreteres de Diputació no troben solucions a este problema, i també una deixadesa per part de l’equip de govern que deixen en mans de la sort” als usuaris d’esta carretera. Des de l’ajuntament de Ràfels, l’alcalde del municipi, José Ramón Arrufat (PAR), s’ha desmarcat de les declaracions de Javier Ciprés (Teruel Existe), i va creure que “no tinc clar que sigue la millor forma de denunciar esta situació” ni que la polèmica sigue bona per a Ràfels. Arrufat va remarcar que “a la carretera de dalt hi ha perill. Hi ha un terraplè d’argila, i quan plou o neve cauen pedres”. Tot i això, l’alcalde va dir que “cal confiar en el treball dels tècnics”, i que les administracions han d’anar de la mà.
Precisament, i com a conseqüència de les plogudes del passat cap de setmana, la Diputació ha anunciat que des de demà, 11 de març, i durant 15 dies, la TE-V-3004, que és la via de comunicació que connecte la Portellada i Vall-de-roures, estarà tancada a la circulació. El tram de via afectat serà des del mateix pont sobre el riu Tastavins (també en obres) i l’enllaç amb la TE-V-3005 que porte a Ràfels. Durant estos dies, els usuaris d’esta carretera, sobretot veïns de Ràfels i la Portellada, s’hauran de desviar per l’enllaç de la Freixneda per arribar a la capçalera comarcal. Les actuacions que han de fer els tècnics de la Diputació se centren en adequar i sanejar un talús conflictiu.


