Fórnols busque candidats per a gestionar ‘Casa Nostra’
El projecte inclou la gestió de la tenda i el bar del poble, i podria incorporar també el bar de les piscines a l'estiu. L'ajuntament afronte el procés amb optimisme després de l'interès mostrat per diferents candidats
L’ajuntament de Fórnols ha obert un procés públic per trobar una persona o una parella que s’encarregue de gestionar Casa Nostra, uns equipaments que concentren bona part de la vida social de la vila. La proposta inclou el bar i la tenda de la població i, si finalment s’arribés a un acord, també podria incorporar la gestió del bar de les piscines durant la temporada d’estiu. El període per a presentar propostes acabe el pròxim 6 d’octubre, en una convocatòria oberta que el seu alcalde, Javier Vidal, considere especialment important per a assegurar la continuïtat d’uns serveis essencials per als seus veïns. “Des de que va començar el meu mandat”, la gestió de ‘Casa Nostra’ “ha estat un autèntic mal de cap. Ja han passat tres gestors, i ara tornem a començar de nou”, explique Vidal. Tot i el desgast que això provoque, l’alcalde va destacar que l’interès que han traslladat possibles candidats els hi done bastantes esperances. “Han sorgit quatre o cinc participants” prou interessants entre les moltes telefonades que han rebut, dos de les quals ja han presentat la documentació.
Tal com va recordar Javier Vidal en una entrevista a matarranya.media, ‘Casa Nostra’ té una funció que va molt més enllà de l’activitat econòmica que pot oferir la xarxa de multiserveis rurals de la província. De fet, l’espai actue com un punt de trobada entre tots els veïns del poble. “Si em preguntes què passaria al poble si no tinguérem bar, t’ho dic amb tota la sinceritat del món: acabaríem de matar Fórnols”, va entendre l’alcalde. Per ara, i fins que es resolgui el concurs, ajuntament i els veïns s’han organitzat perquè ‘Casa Nostra’ estigue oberta a través de voluntaris, i que d’esta forma el principal punt de trobada de la vila estigue a disposició de tots aquells que ho precisen. “Em sap greu especialment per la gent gran, que no poden fer les seues partides de guinyot. O per les dones, que solen anar al bar a prendre alguna cosa”. Tot i això, Javier Vidal és optimista, i confie que “a mitjans d’octubre” es resolgui el concurs de gestió de l’espai i “tinguem obert Casa Nostra una altra vegada”, va entendre.
L’alcalde també va posar especial èmfasi en les possibilitats que pot oferir el negoci, especialment durant els caps de setmana, quan Fórnols rep molts visitants. Vidal va entendre que el projecte necessite persones amb iniciativa, coneixements de la comarca i voluntat d’impulsar un servei que també contribuïsca a dinamitzar el poble. “Jo estic convençut que estos establiments rurals, aprofitant els caps de setmana, són negocis dels que pots viure perfectament”, va recalcar. En este sentit, considere que l’experiència d’este estiu al bar de les piscines demostre el potencial de l’activitat. I és que els gestors han registrat una temporada de rècords, amb molt de públic i molt de benefici. Ara, el consistori està buscant nous responsables per ‘Casa Nostra’, amb la possibilitat d’incloure també les piscines a l’acord. Vidal va dir que a través d’esta licitació esperen trobar “una nova parella” que no només gestione el negoci, sinó que també “faci poble”. Les persones interessades poden presentar propostes fins al 6 d’octubre.
Aquí pots escoltar l’entrevista que li hem fet a Javier Vidal, l’alcalde de Fórnols, en relació a la licitació de ‘Casa Nostra’ de Fórnols i la recuperació del rellotge de Ca la Vila:
- Secció: Municipal
- Tema: bar · serveis bàsics · tenda


