Logotips d'organismes oficials

El calendari firal del 2025 tindrà 130 esdeveniments a l’Aragó

L'any passat es van inscriure 14 noves mostres al calendari oficial. Del Matarranya s'inclou la Fira de la Llana d'Arenys de Lledó

La Fira de la Llana d'Arenys de l'any passat va incloure xerrades, demostracions i paradetes relacionades amb este material. Foto: NDM

La comunitat aragonesa començarà el 2025 amb 130 fires al calendari oficial d’estos esdeveniments, són 9 més que l’any passat i la xifra més gran dels últims 5 anys. El llistat de fires oficials ha estat publicat al Butlletí Oficial d’Aragó i reflecteix la incorporació de 14 nous certàmens respecte al 2024. De les novetats, en destaca la Fira de la Llana d’Arenys que es va estrenar l’any passat, el 15 i 16 de novembre, i per a este 2025 entra ja oficialment dins el calendari firal. D’esta manera el Matarranya suma ja 11 fires. En este llistat també es concreten les dates de les fires que tindrem a la comarca al llarg d’este any, que són les següents:

Queretes – Fira del Vi i Mercat Medieval – 12 i 13 abril
La Freixneda – Fira d’Antiguitats, Arts, Oficis, Monedes i Bitllets – 19 al 20 abril
La Portellada – Fira de l’Hort i El Jardí – 1 maig
Vall-de-roures – Fira Ramadera i comercial – 3 i 4 maig
Valljunquera – Fira de la tapa del 31 maig – 1 juny
Vall-de-roures – Fira de Setembre – 6 i 7 setembre
Pena-roja de Tastavins – Fira Esports d’Aventura i Naturalesa – 18 i 19 octubre
Ràfels – Fira de Recursos Naturals i Medi Ambient – 8 i 9 novembre
Mont-roig – Fira d’Aliments i Artesania – 8 i 9 novembre
Arenys de Lledó – Fira de la llana i els seus derivats – 14 i 15 novembre
Calaceit – Fira Agrícola de l’Olivera i de l’Oli i Mercat de Nadal – 6 al 8 desembre

Entre les novetats del 2025 a nivell aragonès, hi ha quatre noves fires a la província de Saragossa, cinc a la d’Osca i sis a la de Terol:

Fira de la Bruixeria, Màgia i Plantes medicinals – Moncayo-Trasmoz
Fira Agroalimentària – L’Almunia de Doña Godina
Fira Mudejar – Utebo
Fira del Manubles – Torrelapaja
Fira d´agost – Camp
Expoauto – Osca
Fira Medieval – Panticosa
Sabiñam-Sabiñánigo
Saló del Còmic – Sabiñánigo
Fira de Minerals i Fòssils – Utrillas
Fira Llums i Ombres del Maestrat
Recreació del pas del Cid Campejador – L’Església del Cid
Fira Mediambiental i de Productes de proximitat – Comunitat de Terol
Fira EMPLEA – Terol
Fira de la Llana – Arens de Lledó.

Per a la directora general de Comerç, Fires i Artesania, Carmen Herrarte, que augmente el nombre de fires en els darrers anys és molt important per al territori. Des del Govern d’Aragó donem suport al sector i ho fem amb el convenciment que més fires és més activitat econòmica i, per tant, més desenvolupament.

La directora general també va destacar la bona salut d’un sector que aporta 600 milions d’euros i un 1,9% del PIB “i ho fa fonamentalment al territori, cosa que dona doble valor a les fires de la comunitat”.

MARTA JIMÉNEZ / REDACCIÓ

 

Mitjans