Logotips d'organismes oficials

Comarca del Matarranya se sume a la condemna institucional per la realitat de Palestina

S'aprove per unanimitat una proposta de resolució que va registrar Chunta i que incorpore un punt a petició del grup popular, condemnant també el terrorisme de Hamàs

Imatge de la sessió comarcal d'ahir a Vall-de-roures. Foto: R. Lombarte

La Comarca del Matarranya va aprovar ahir, en sessió plenària, una proposta de resolució presentada per la CHA que condemne “la greu situació humanitària” que s’està vivint a Palestina, i molt especialment a la Franja de Gaza. El text recorde que durant pràcticament dos anys de guerra han mort 65.000 palestins i palestines, entre ells més de 20.000 menors, i que és assassinat de mitjana un xiquet cada hora. Entre els bebès, 1.009 no han arribat a viure el seu primer any de vida, molts dels quals han nascut i mort en plena guerra. A més, el text recalque que 42.011 xiquets i xiquetes han resultat ferits, que un mínim de 21.000 pateixen discapacitats permanents i que uns 132.000 menors de cinc anys corren un greu risc de morir per desnutrició aguda. Les dades també diuen que el 97 per cent de les escoles i el 94% dels hospitals de Gaza han quedat danyats pels bombardejos.

La proposta aprovada defense unir-se a la veu de milions de persones arreu del món que reclamen “la fi de la violència i la protecció del poble palestí”, així com rebutjar l’ocupació i colonització dels territoris palestins per part d’Israel. També s’hi expresse suport a la iniciativa del govern central per tal que la Cort Internacional de Justícia es pronuncie sobre les obligacions d’Israel en matèria d’accés humanitari, protecció de la població civil i rendició de comptes per les violacions del dret internacional. Igualment, el text inste les administracions públiques a introduir clàusules de compliment ètic i legal en contractes públics. A petició del grup del PP, es va afegir un punt de condemna al terrorisme de Hamàs, demanant l’alliberament immediat i incondicional dels ostatges i mostrant solidaritat amb totes les víctimes, tant palestines com israelianes.

A l’eixida d’esta sessió plenària, Iñaki Belanche, conseller comarcal de CHA, va recalcar la importància simbòlica d’esta resolució, destacant que “no podem estar impassibles davant esta desgràcia humanitària”. El PSOE va secundar la proposta, afegint que des del grup ja han registrat mocions similars a ajuntaments que han estat aprovades. El PAR també va secundar la proposta, condemnant tota forma de violència, vingue d’on vingue, mentre que Teruel Existe també va recolzar la iniciativa. Durant estes setmanes, el Matarranya ha impulsat diferents accions de solidaritat per la situació de Palestina, com les concentracions setmanals que es fan tots els dijous a Vall-de-roures, o l’acció que va acollir Calaceit que es va traduir en més de 5.700 euros i que aniran a parar a famílies que necessiten recursos. Pròximament, el conte I malgrat tot, Palestina del ZOO Il·lustrat es presentarà a Pena-roja.

Aquí pots escoltar l’entrevista que li vam fer a Iñaki Belanche, conseller comarcal de CHA, a l’eixida de la sessió comarcal, celebrada ahir:

RUBÉN LOMBARTE
Mitjans