Logotips d'organismes oficials

Torredarques presentarà el seu hotel rural per la porta gran

Dilluns s'inaugurarà este espai, que estarà integrat per 12 habitacions, menjador, cuina i bar. La seua restauració ha suposat més de dos dècades d'esforços i dedicació

'Casa Manolet', la casa noble reconvertida en hotel rural, descanse a la plaça de la Bassa. Foto: R. Lombarte

L’ajuntament de Torredarques celebrarà dilluns la inauguració oficial del seu hotel rural. I ho farà per la porta gran, en un solemne acte on estan convidats tots els veïns del poble, els alcaldes i alcaldesses del Matarranya i de pobles veïns dels Ports, els alcaldes que han passat per la corporació municipal des que es va procedir a l’adquisició de ‘Casa Manolet’, i inclús el subdelegat del Govern d’Espanya a la província, Enrique Gómez. Des de la corporació municipal no van amagar la il·lusió d’estrenar estes instal·lacions, que ha estat el cavall de batalla de la legislatura que lidere Luis Lasmarías com alcalde de Torredarques. L’hotel s’ha aixecat a partir de la compra i rehabilitació de ‘Casa Manolet’, una casa noble que descanse davant la Plaça de la Bassa. Un procés que ha estat llarg, que s’ha traduït en dos dècades de treball i esforç, però que dilluns viurà una inauguració molt emotiva. L’hotel rural conste de 12 habitacions, 10 dobles (alguna de les quals inclús té la possibilitat ha ser habitació triple) i 2 individuals, així com cuina i menjador completament equipats i una zona de bar que estarà oberta al públic.

Des de l’ajuntament, Lasmarías va destacar el gran potencial que té el sud del Matarranya en general i Torredarques en particular. El nom Matarranya es ven sol i està en boca de tots, i Torredarques és un poble que tenim a mig camí entre Vall-de-roures i Morella, dos de les destinacions del turisme d’interior més buscades. Lasmarías va recordar que el projecte d’hotel rural “el veiem amb il·lusió i futur”, entenent que el turisme rural pot resultar un al·licient per al municipi i un factor que cree treball i assente població. Segons va recalcar l’alcalde de Torredarques, l’ajuntament preveu traure la licitació de l’hotel rural el pròxim mes de desembre perquè els gestors puguen obrir abans de la Setmana Santa de 2026. Com va considerar Lasmarías, l’acte que es viurà dilluns a Torredarques serà “per a marcar en el calendari”, i esperen que el projecte tingue un llarg recorregut. Torredarques és una població eminentment dedicada al sector primari, i exceptuant l’existència de dos apartaments turístics de recent creació i la presència d’alguna empresa del tercer sector, la població es dedique majoritàriament a l’agricultura i la ramaderia.

Aquí pots escoltar l’entrevista que li hem fet a Luis Lasmarías, que és l’alcalde de Torredarques, en relació a la inauguració de l’hotel rural que es viurà el pròxim dilluns:

RUBÉN LOMBARTE
Mitjans