Logotips d'organismes oficials

Fundació Arcoiris i IES Matarranya refrenden la seua aliança a través d’un conveni de col·laboració

Parlem d'un acord de 3.000 euros en producte carni que els estudiants de cuina de l'institut aprofiten per a la seua formació professional

Video Thumbnail
Fundació Arcoiris i IES Matarranya refrenden la seua aliança a través d’un conveni de col·laboració
La Fundació Arcoiris i l'IES Matarranya van refrendar el dijous, 29 de maig, un conveni de col·laboració entre totes dos institucions. Un acord que porten firmant des de fa vuit anualitats consecutives, i que es tradueix en una aportació de 3.000 euros en producte carni que els estudiants de Formaci

La Fundació Arcoiris i l’IES Matarranya van refrendar el dijous, 29 de maig, un conveni de col·laboració entre totes dos institucions. Un acord que porten firmant des de fa vuit anualitats consecutives, i que es tradueix en una aportació de 3.000 euros en producte carni que els estudiants de Formació Professional de l’institut utilitzen per adquirir els seus coneixements en el món de la cuina i la restauració. El president d’Arcoiris, Manuel Esteve, i la directora de l’IES Matarranya, Begoña Domínguez, van firmar este acord dins de l’Escola d’Hostaleria, aprofitant que tots els dijous es transforme en ‘Restaurante Chapeau’, oferint servei de menjador als veïns del territori. Precisament, i en relació a este conveni, Begoña Domínguez va recalcar que el curs passat «vam ampliar el conveni en 1.000 euros més. És una oportunitat única perquè els nostres alumnes treballen amb productes de qualitat i proximitat, de kilòmetre zero». Un conveni que beneficie les dos parts. Per un costat l’escola, que precise de productes de qualitat per a les sessions pràctiques. I per un altre Arcoiris, que fa que els futurs ambaixadors de la cuina del territori treballen i coneguen els seus productes.

En este sentit, Manuel Esteve va apuntar que «natres oferim producte a l’institut que utilitzen per a la formació de cuina», i a la vegada els alumnes i la gent jove del territori coneixen «qui és Arcoiris i què productes elaborem», prenent a la vegada consciència de «com els elaborem, d’on prové i què implique utilitzar i consumir producte del territori». En definitiva, que els cuiners i professionals del sector de la restauració coneguen les carns que s’elaboren al territori, igual com es fa amb els vins i els olis del Matarranya. Actualment, Arcoiris controle totes les fases de producció i transformació de la carn de conill i gorrino, i Esteve va entendre que este feedback entre el sector primari i el món de la cuina és vital. De fet, el president d’Arcoiris va remarcar que les instal·lacions estan obertes als estudiants de la Formació Professional, i que d’esta forma puguen descobrir «els processos que seguim i el carinyo i dedicació que li posen els treballadors per a traure el millor producte». A través d’este conveni de col·laboració també s’impulsen actuacions puntuals, com ara l’experiència de Mercados en Ruta que es va viure el passat mes de maig a Alcanyís a través del programa ‘Pon Aragón en tu Mesa’, i que entre altres es va traduir en un showcooking que va protagonitzar l’Escola d’Hostaleria amb productes del territori.

Aquí pots escoltar l’entrevista que li hem fet a Manolo Esteve, president d’Arcoiris, en relació al conveni de col·laboració que el grup i l’IES Matarranya firmen tots els anys:

RUBÉN LOMBARTE
Mitjans